Zarząd Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu

Sygnaliści - Procedura dokonywania zgłoszeń

Podstawa Prawna

Ustawa z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. poz. 928) oraz zarządzenie nr 17/2024 Dyrektora Zarządu Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu.

Opis ogólny

Zgłoszenie nieprawidłowości dotyczy informacji, w tym uzasadnionego podejrzenia dotyczącego zaistniałego lub potencjalnego naruszenia prawa, do którego doszło lub prawdopodobnie dojdzie w Zarządzie Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu, w którym sygnalista uczestniczył w procesie rekrutacji lub innych negocjacji poprzedzających zawarcie umowy, pracuje lub pracował, lub w innym podmiocie prawnym, z którym sygnalista utrzymuje lub utrzymywał kontakt w kontekście związanym z pracą, lub informację dotyczącą próby ukrycia takiego naruszenia prawa.

Formy zgłaszania / kanały zgłoszeń funkcjonujące w Zarządzie Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu

  1. Zgłoszenie winno być dokonywane na formularzu zgłoszeń, w formie listownej lub przesyłki kurierskiej na adres: Zarząd Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu, al. Marcina Kromera 44, 51-163 Wrocław z dopiskiem na kopercie, „Zgłoszenie Nieprawidłowości”.
  2. Do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie sygnalisty o bezstronności i zapoznaniu się z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 2024 o ochronie sygnalistów

Treść zgłoszenia

W celu sprawnego rozpatrzenia zgłoszenia zaleca się, aby zgłoszenie zawierało, w szczególności:

  1. dane zgłaszającego, tj. imię i nazwisko, telefon, e-mail, adres do korespondencji;
  2. datę oraz miejsce zaistnienia naruszenia prawa lub datę i miejsce pozyskania informacji o naruszeniu prawa;
  3. opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia naruszenia prawa;
  4. wskazanie osoby, której dotyczy zgłoszenie;
  5. wskazanie ewentualnej osoby pokrzywdzonej;
  6. wskazanie ewentualnych świadków naruszenia prawa;
  7. wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje sygnalista, które mogą okazać się pomocne w procesie rozpatrywania zgłoszenia.

Metadane

Data publikacji : 27.11.2024
Data modyfikacji : 20.12.2024
Podmiot udostępniający informację:
Zarząd Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Osoba udostępniająca informację:
Grzegorz Stopka
Osoba modyfikująca informację:
Grzegorz Stopka

Opcje strony

do góry