Zarząd Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego jest jednostką budżetową gminy Wrocław.
Zakres działania ZGKiKM określa statut stanowiący załącznik do uchwały Rady Miejskiej Wrocławia Nr LVII/1346/18 z dnia 21 czerwca 2018 roku w sprawie nadania statutu Zarządowi Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego.
- Przedmiotem działalności Zarządu jest:
- Realizacja zadań z art. 7d ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2017 r. poz. 2101, z późn.zm.), w szczególności:
- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego dla obszaru miasta Wrocławia, w tym:
- ewidencji gruntów i budynków, w tym bazy danych ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości) (EGiB);
- geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT);
- gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
- tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych rejestru cen i wartości nieruchomości (RCiWN), szczegółowych osnów geodezyjnych (SOG) i bazy danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000 (BDOT 500);
- tworzenie i udostępnienie map ewidencyjnych i map zasadniczych w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000;
- koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
- zakładanie osnów szczegółowych;
- prowadzenie spraw powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
- ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego dla obszaru miasta Wrocławia, w tym:
- prowadzenie spraw dotyczących rozgraniczeń nieruchomości wynikających z ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne;
- prowadzenie spraw dotyczących podziałów nieruchomości oraz scaleń i podziałów nieruchomości wynikających z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz.U. z 2018 r., poz.121);
- prowadzenie spraw z zakresu scalania i wymiany gruntów wynikających z ustawy z dnia 26 marca 1982 r. o scalaniu i wymianie gruntów (tj. Dz.U. z 2018r. poz. 908);
- prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie oraz systemu informacji przestrzennej z obszaru miasta Wrocławia.
- Realizacja zadań z art. 7d ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2017 r. poz. 2101, z późn.zm.), w szczególności:
- Zarząd wykonuje prace geodezyjne i kartograficzne, w szczególności:
- podziały oraz rozgraniczenia nieruchomości stanowiących własność Gminy oraz własność Skarbu Państwa, jeżeli nieruchomości te nie zostały oddane w użytkowanie wieczyste,
- wznowienia znaków granicznych lub wyznaczenia punktów granicznych nieruchomości stanowiących własność Gminy oraz własność Skarbu Państwa, jeżeli nieruchomości te nie zostały oddane w użytkowanie wieczyste oraz nieruchomości sprzedanych z zasobu Gminy lub Skarbu Państwa w celu wydania nieruchomości nabywcom.
- Przedmiotem działania Zarządu mogą być również inne sprawy zlecone Gminie z zakresu geodezji i kartografii, które wynikają z aktów normatywnych bądź stosownych porozumień, przy zapewnieniu środków finansowych w budżecie na ten cel.
- Z zastrzeżeniem wyjątków wynikających z ustaw, Zarząd zapewnia każdemu dostęp do informacji publicznej oraz do informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystania, związanych z jego działalnością.
- Udostępnianie informacji publicznej i dokumentów urzędowych oraz udostępnianie informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystania, odbywa się w oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy, z uwzględnieniem trybów postępowania obowiązujących w Zarządzie, określonych odrębnymi zarządzeniami.
Data publikacji : 08.08.2018 13:00